RAYANI AIR PESAING TERBARU DI MALAYSIA


Rayani Air yang akan mula beroperasi hujung November ini. Rayani Air merupakan syarikat penerbangan pertama mewajibkan anak kapal wanita yang beragama islam berhijab dan mengamalkan polisi tanpa Alkohol dalam penyediaan makanan dan minuman yang disajikan dalam pesawat. Satu usaha yang bagus dan wajar diberi pujian.

Fasa pertama melibatkan penerbangan ke destinasi seperti Langkawi, Kota Bharu, Kuching & Kota Kinabalu.

Syariah Compliance - Anak-anak kapal RayaniAir diwajibkan berhijab dan berpakaian menutup aurat bagi mereka yang beragama islam dan bagi mereka yang bukan beragama islam diwajibkan berpakaian sopan. RayaniAir merupakan Syarikat Penerbangan pertama mengikut Syariah Islam di rantau ini.

Soft Launch- RayaniAir mewajibkan anak-anak kapal tampil berhijab bagi yang beragama islam serta berpakaian sopan bagi anak-anak kapal yang tidak beragama islam sekaligus menjadikan RayaniAir, Syarikat Penerbangan berlandaskan Syariah Islam yang pertama di rantau ini. Perkhidmatan Rayani Air juga tidak akan menghidangkan minuman beralkohol. Pada setiap penerbangan juga akan dimulakan dengan doa sebelum berlepas.



Kongsi Di Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment

0 komen :

Catat Ulasan